מזון לנשמה - טיפול בבישול חומר רקע

טיפול בבישול | קצת רקע

טיפול בבישול הוא טיפול חדשני המבוסס על תיאוריות פסיכולוגיות של התקשרות (attachment) ויחסי אובייקט. הטיפול מתייחס לחשיבות של מזון והזנה ביצירת קשרים ראשוניים (החל בינקות) ובהתפתחות האישיות בכלל. טיפול בבישול אומר בעצם הרחבת ההסתכלות על אוכל, לא רק "דלק לגוף" כי אם פעילות בעלת מאפיינים רגשיים משמעותיים. הטכניקות הטיפוליות שאובות מעולמות התוכן של טיפול באמנות ושל טיפול קבוצתי. מאפייניו הייחודיים של הטיפול הם למשל שילוב בין הקונקרטי לסימבולי, החשיפה לרובדי תקשורת מסוגים שונים (מילוליים ובלתי מילוליים), עיבוד של תהליכי העברה בכלל ושל דפוסי יצירת קשר ראשוניים בפרט, העיסוק במזון שהינו ראשוני ובסיסי ומאפשר חיבור ייחודי עבור קהלים שונים. העלאת ועיבוד דפוסי קשר, התוצרים המידיים, אלמנטים של יצירה ומשחק, גירוי חושי ותהליכים קבוצתיים וחברתיים כמו גם העיסוק באוכל על רבדיו השונים והמורכבים באים לידי ביטוי באופן מיוחד בהתערבות זו.

יום שני, 22 ביוני 2015

לו רק

כל אחר הצהריים החמסיניים רדפתי אחרי הילדים בגינה.  אחרי יום עבודה ארוך ונסיעה ממושכת מירושלים בארבע מתאפס הכל ומתחיל היום מחדש. לשחק ב"כאילו" עם הקטנה, לוודא שהקטן יותר לא עף מהמגלשה או מכניס את הראש לתוך לוע של כלב, לנגב משניהם את טיפות הקרטיבים הדביקות ולשמור שלא ירוצו לכביש.
בשש התחלנו להתנהל לכיוון הבית עייפים, מלאי חול, חמצמצים מזיעה, קצת מצחקקים הרבה בוכיים. חברה שנגררה עם הפמליה שלה לצידינו הביטה בביתה וביתי הצועדות קדימה, הגדולות לכאורה, ואמרה כמה היא מחכה שגם הקטנים יהיו כבר עצמאיים כאלה.
"מה פתאום"! אמרתי לה, "לכל גיל יש את הקסם שלו"  שיננתי את מה שכל כך נכון להגיד.
"קשקשנית" לחשתי לעצמי בתוך תוכי.... כשגלגלי העגלה, העייפות והסרבול מאיימים לרדד אותי למדרכה.

בערב אחרי המקלחות הצצתי בהם רחוצים על המיטה הגדולה, מחובקים קוראים ביחד ספר, ברגע מתוק נדיר.

אחרי שנרדמו, בחרתי (שוב) להשאיר את ערימות הכביסה הלא מקופלת ליום אחר ולשלוף מהמקרר את השקית עם שני ק"ג מישמיש (או מימיש כפי שמכנה אותם הקטן בחן תינוקי) שקניתי באותו בוקר. את המשמשים האלה אהפוך לריבה!
אעטוף אותם בסוכר, אתבל במעט לימון וכך אצליח, אולי, למשוך את הרגע עוד קצת.   
עוד שבוע, שבועיים יעלמו המישמשים ויפנו את מדפי השוק לפירות הקיץ האחרים המתוקים והקורצים כל כך.
עוד לפני שזה קורה התחלתי להתגעגע וידעתי כמה שיחסר לי  הקסם המתוק חמוץ , הרגע שהוא עכשיו ...


לו על כתפינו נשאנו שנית תינוקות 
לו רק יצאנו שנית לחרוש ולזרוע 
לו רק יכולנו לקצור 
לו רק לצאת ולבצור 
לו רק ידענו לנצור 
חדוות הנוער  (החולמים אחר השמש, יורם טהרלב- הפרברים)

3 תגובות:

  1. החיים כמישמיש כה מדוייק וכה נכון עד שאפילו לי ( רחמנא ליצלן) בא להכין ריבה... מיכל

    השבמחק
  2. בא לי עוד... וגם לטעום מן הריבה 😋
    אתי

    השבמחק